Sosiaalihuollon asiakastietovarannon (SHA) käyttöönotto
Mikä SHA?
Sosiaalihuollon asiakastietovaranto (SHA):
- Yksi Kanta-palveluiden ydinpalveluista
SHA on yksi kolmesta Kanta-palveluiden ydinpalveluista. Muita ydinpalveluita ovat Potilastietovaranto ja Reseptipalvelu
- Tietosäilö sosiaalihuollon asiakirjoille
SHA toimii valtakunnallisena tietosäilönä sosiaalihuollossa muodostuville asiakirjoille mahdollistaen keskitetyn ja tehokkaan tiedonvälityksen asiakkaiden, palvelunjärjestäjien ja palveluntuottajien välillä.
- Arkisto sosiaalihuollon asiakirjoille
SHA toimii sosiaalihuollon asiakirjojen pitkäaikaissäilytykseen varmistaen reaaliaikaisen tiedonhallintaan vaivattomasti integroituvan arkiston niin palvelunjärjestäjille kuin palveluntuottajille.
Yhteistoiminta hyvinvointialueet ja palveluntuottajat
Sosiaalihuollon asiakastietovarannon käyttöönotto tarjoaa tehokkaita työkaluja sosiaalipalveluiden tiedolla johtamiseen nykypäivän haastavassa, kustannuspaineisessa tilanteessa.
Hyödyntääkseen näitä mahdollisuuksia tulee hyvinvointialueiden ottaa kokonaisvaltaisesti sote-palveluiden tiedonhallinta hallintaansa ja ohjata palveluntuottajien tiedonkeräämistä määrätietoisesti kohti entistä tehokkaampaa ja parempaa palveluohjausta ja vaikuttavaa asiakaskokemusta.
Palvelumme sosiaalihuollon organisaatioille
Suunnittelu
Suunnittelu
Projektijohtaminen
Projektijohtaminen
Koulutus
Koulutus
Ammattilaisen kynästä
Tehokkuutta tiedonhallintaan SHA käyttöönotosta
Sosiaalihuollon kyselyissä nousee toistuvasti esiin haasteena tiedonkulku ja reaaliaikaisen tiedon puuttuminen niin palvelun järjestämisessä kuin toteutuksessa. Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston (SHA) käyttöönotto helpottaa asiakkaiden palvelutarpeen arviota ja palveluohjausta, kun kaikki eri toimijoiden tieto on saatavilla keskitetysti yhdestä paikkaa.